inStreamly to platforma umożliwiająca sponsorowanie streamerów poprzez zawieranie kontraktów mikrosponsoringowych między streamerami i markami. Ci pierwsi zyskują w ten sposób dodatkowe źródło zarobków, a drudzy możliwość reklamy.
Firma powstała w 2019 roku, a założyły ją 4 osoby związane z rynkiem streamingowym:
- Maciej Sawicki, współwłaściciel devils.one,
- Damian Konopka, twórca serwisu streamerzy.pl,
- Szymon Kubiak, odpowiadający za gaming w domu mediowym Mediacom,
- Wiktoria Wójcik, gamingowa streamerka i reporterka e-sportowa.
Pierwsze sukcesy
Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Ich startup działa na 12 rynkach, współpracuje z ponad 111 tys. graczy i pomógł zrealizować kampanie dla 232 marek. Takich jak Netflix, Porsche, Sony Play Station, Samsung, Adidas, Reebook czy Disney.
W 2020 roku inStreamly otrzymało 1 mln zł dofinansowania od funduszu Smok Ventures. Rok później 4,8 mln zł od brytyjskiego Supermode Global, japońskiego Colopi Next i polskiego PKO VC. A w 2022 roku przekonało do siebie Deutsche Telekom hubraum Fund.
Metaversowe kampanie
Niestety, gdy wybuchła wojna między Rosją, a Ukrainą trzeba było zamknąć pewne produkty oraz gałęzie, a także zmniejszyć zatrudnienie. A to wszystko w momencie, kiedy firma stara się zaistnieć w raczkującym jeszcze sektorze metaversum. Pierwszym środowiskiem, w którym prowadzi równoległe wirtualne życia jest gaming. Dlatego już od zeszłego roku mocno stawia na rozbudowę swojego portfolio produktów reklamowych bezpośrednio w grach. Pierwsze metaversowe kampanie zrealizowała już dla Doritos i Nert. A do tego konsekwentnie edukuje branżę marketingową na temat potencjału gamingu.
Globalny rynek live streamingu
Rozwija się on niezwykle dynamicznie, szczególnie wśród pokolenia Z. Zostało to szybko zauważone przez duże firmy, których klientami są młodzi ludzie. Jednak sponsorowanie streamerów w tym segmencie rynku było początkowo związane z problemami. Tylko najwięksi twórcy z setkami tysięcy obserwujących byli w stanie nawiązać współpracę z dużymi markami, pozostawiając większość streamerów bez dostępu do tego typu monetyzacji.
Dzięki platformie inStreamly wszyscy twórcy treści na żywo zyskują dostęp do ofert sponsorskich. Za pośrednictwem rozwiązania oferowanego przez spółkę, streamerzy mogą rozwijać się i zarabiać na swojej pasji. A marki docierać do bardzo zaangażowanych społeczności mikro-streamerów, które dostarczają tyle samo wyświetleń przy dużo wyższym współczynniku konwersji.
Podczas gdy średni CTR w branży „paid display ads” wynosi 0,7%, ostatnia kampania z udziałem 1 tys. streamerów osiągnęła poziom 4%. Przykład ten pokazuje, że mniejsi streamerzy są w stanie przyciągnąć większe zaangażowanie, które duże marki uzyskują za pośrednictwem platformy inStreamly.
Czytaj więcej o:
- Braight, platformie fintech łączącej inwestorów z pożyczkobiorcami. W 2022 roku Braight Technologies zwyciężył w konkursie Spotlight jako najbardziej innowacyjny startup technologiczny w CEE.
TOP-3
-
- DeepL Translator, wydajne narzędzie nowej generacji do tłumaczeń online, bazujące na sieciach neuronowych. Serwis obsługuje 26 języków (stan na maj 2022).
- Eleven Labs, najlepsza na świecie technologia do syntezy mowy.
- Tomasz Czajka, Flight Software Engineer w SpaceX. Był członkiem ekipy, która jako pierwsza z Polski zwyciężyła w finałach ICPC 2003.
TOP-3 ze strony po angielsku (linki prowadzą do wersji polskiej)
-
- Booksy, najbardziej popularna na świecie aplikacja do rezerwowania wizyt u fryzjerów i w salonach kosmetycznych.
- Vasco Translator V4, urządzenie translacyjne, które działa online w 150+ krajach, mówi w 75 językach, a napisy ze zdjęć tłumaczy ze 108 w ciągu 0,5 sek.
- CFD Suite, aplikacja, która dzięki wykorzystaniu AI skraca czas trwania symulacji mieszania chemikaliów z godzin do minut.