Booksy pozyskał $120M na rozwój, najwięcej w historii polskich startupów

Najwięcej, bo $70 mln, zainwestował w polską firmę fundusz Cat Rock Capital. Środki mają być przeznaczone na promowanie aplikacji do umawiania wizyt

Aplikacje do rezerwacji wizyt w zakładach fryzjerskich i salonach kosmetycznych rozprzestrzeniły się w ciągu ostatnich kilku lat, ale liderem na tym rynku pozostaje polska firma Booksy. Szczególnie po ostatniej rundzie finansowania, dzięki czemu będzie możliwa jej dalsza ekspansja w Ameryce Północnej, rozszerzanie działalności o nowe branże oraz przejmowanie firm o komplementarnej ofercie.

Aplikacja Booksy typu SaaS (Software as a Service) jest przeznaczona do zarządzania biznesem służąc klientom do rezerwowania i opłacania wizyt w lokalnych firmach kosmetycznych. Te ostatnie mogą  natomiast zarządzać rezerwacjami, płatnościami i bazą klientów za pośrednictwem dołączonej aplikacji Booksy Biz. Platforma umożliwia salonom sprzedaż także innych produktów za pośrednictwem Booksy E-Commerce. Działa ona jak marketplace, dzięki któremu klienci mogą znajdować i rezerwować wizyty u różnego rodzaju usługodawców, a nie tylko u lokalnych stylistów.

Nieco historii

Booksy została założona przez polskich przedsiębiorców Stefana Batorego (CEO) i Konrada Howarda. Umożliwienie klientom zaplanowania najlepszego terminu spotkania oznacza, że ​​38% klientów może tego dokonać po godzinach pracy, co zwiększa częstotliwość spotkań o 20%. Startup wystartował w 2014 roku i obecnie działa na ponad 20 rynkach, ale przede wszystkim w USA, a także w Wielkiej Brytanii, Polsce, Hiszpanii, Brazylii, Singapurze i RPA. W każdym z tych krajów jest najlepszą aplikacją do rezerwacji wizyt w salonach kosmetycznych z 9 mln rezerwacji miesięcznie i rocznym wskaźnikiem GMV ponad 1,3 mld dolarów.

W 2019 r. Booksy stało się największym na świecie serwisem rezerwacyjnym w branży beauty. W Polsce firma była już rentowna, podobnie jak w kilku amerykańskich miastach. Umacniała się na kolejnych rynkach, np. w Indiach czy na Filipinach. Wciąż dużo wydawała na marketing, ale pojawił się nowy trend: salony kosmetyczne i fryzjerskie same zaczęły się do niej zgłaszać po subskrypcję Booksy. Mogła się chwalić, że z jej usług korzystają fryzjerzy Baracka Obamy, Cristiano Ronaldo i Leo Messiego, a także stylistka Beyonce.

Działalność firmy uległa istotnemu osłabieniu w czasach pandemii, ale ona sama się nie poddała. Już późną wiosną 2020 r., po odmrożeniu gospodarek, przychody znów zaczęły dynamicznie rosnąć. Jesienne lockdowny na świecie nie były już tak dotkliwe, odchudzone Booksy (spadek zatrudnienia z 300 do 150 osób) radziło sobie finansowo znacznie lepiej niż pół roku wcześniej. Firma postanowiła też wyjść poza branżę beauty. Zaczęła od umów z bankami, by przez ich aplikację można było rezerwować wizyty w oddziałach. Potem zaczęła się dogadywać z firmami ubezpieczeniowymi, operatorami telefonii komórkowej. Wśród klientów pojawiły się nawet sieci handlowe. Booksy ma być portalem do umawiania wszystkiego, od wymiany opon po wizytę w urzędzie gminnym.

W grudniu 2020 roku udało się też dopiąć fuzję z konkurencyjnym serwisem rezerwacyjnym nr. 2 w branży beauty na polskim rynku, firmą Moment, co pozwoliło zwiększyć liczbę użytkowników z niespełna 8 mln do 13 mln. Ta reaktywacja nie mogła ujść uwagi funduszy inwestycyjnych. Z początkiem tego roku Booksy dostał rekordowy w historii polskich startupów zastrzyk kapitału od funduszy VC, o którym więcej powyżej. Pozwoliło to firmie dotrzeć do większej liczby salonów i usługodawców w całych Stanach Zjednoczonych i we wszystkich regionach, w których ona działa, co z kolei przyczyniło się do zwiększenia liczby klientów.

Firma ma siedzibę w USA, a biura w sześciu krajach. Współpracuje także z głównymi markami technologicznymi, takimi jak Facebook, Instagram, Google i Yelp, aby zapewnić bezproblemową obsługę rezerwacji bezpośrednio na ich platformach. Booksy jest również jednym z zaledwie trzech dostawców globalnie zintegrowanych z narzędziem do planowania spotkań na Facebooku. Z powodzeniem realizuje obietnicę „najpierw klient”, dzięki czemu ponad 70% spośród nich prawdopodobnie poleci Booksy znajomym lub współpracownikom. Jej zespół kierowniczy posiada doświadczenie zarówno w odnoszących sukcesy startupach typu iTaxi, Eo Networks czy Docplanner, jak i wiodących firmach typu blue chip czy konsultingowych, np. Amazon, Google, eBay, Groupon, Wonga, McKinsey, AT Kearney, PwC czy EY.

Chcąc ostatecznie wygrać w USA, Stefan Batory myśli o wprowadzeniu firmy na nowojorską giełdę. Marzy mu się bowiem, żeby zbudować największą firmę pochodzącą z Polski, której marka będzie równie rozpoznawalna jak Coca-Cola czy Pepsi.

We use cookies to personalise content and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

PoLAND of IT masters: Information Hub

Privacy Policy

Address of our website is: hub.landofitmasters.pl

What data do we collect?

Our Company collects the following data:
  • A unique ID is used to generate statistical data on how the visitor uses the website.
  • Determining the preferred language of the visitor and setting the language accordingly on the website, if possible.
  • Used by Google Analytics to collect data on the number of times a user has visited the website as well as dates for the first and most recent visit.
  • Cookie used by Google Analytics to throttle request rate
How do we collect your data?
Our website collects the data about your preferred language with the use of a built-in widget and statistical data with the use of third-party provider Google Analytics.

How will we use your data?

Our Company collects your data so that we can improve the page's content and performance in future development.

What are your data protection rights?

Our Company would like to make sure you are fully aware of all of your data protection rights. Every user is entitled to the following: The right to access – You have the right to request Our Company for copies of your personal data. We may charge you a small fee for this service. The right to rectification – You have the right to request that Our Company correct any information you believe is inaccurate. You also have the right to request Our Company to complete the information you believe is incomplete. The right to erasure – You have the right to request that Our Company erase your personal data, under certain conditions. The right to restrict processing – You have the right to request that Our Company restrict the processing of your personal data, under certain conditions. The right to object to processing – You have the right to object to Our Company’s processing of your personal data, under certain conditions. The right to data portability – You have the right to request that Our Company transfer the data that we have collected to another organization, or directly to you, under certain conditions. If you make a request, we have one month to respond to you. If you would like to exercise any of these rights, please contact us. You can find our detailed contact information in the footer of this website or by following the contact link in the main menu.

Cookies

Cookies are text files placed on your computer to collect standard Internet log information and visitor behavior information. When you visit our websites, we may collect information from you automatically through cookies or similar technology For further information, visit allaboutcookies.org.

How do we use cookies?

Our Company uses cookies in a range of ways to improve your experience on our website, including:
  • Understanding how you use our website
  • Collecting information about your preferred language

What types of cookies do we use?

There are a number of different types of cookies, however, our website uses:
  • Functionality – Our Company uses these cookies so that we recognize you on our website and remember your previously selected preferences. These could include what language you prefer and location you are in. A mix of first-party and third-party cookies are used.

How to manage cookies

You can set your browser not to accept cookies, and the above website tells you how to remove cookies from your browser. However, in a few cases, some of our website features may not function as a result.

Privacy policies of other websites

The PoLAND of IT masters: Information hub website contains links to other websites. Our privacy policy applies only to our website, so if you click on a link to another website, you should read their privacy policy.

Changes to our privacy policy

Our Company keeps its privacy policy under regular review and places any updates on this web page. This privacy policy was last updated on 21 November 2021. If you make a request, we have one month to respond to you. You can find our detailed and up-to-date contact information in the footer of this website or by following the contact link in the main menu.  
Save settings
Cookies settings