Feed Octopus to polska platforma dająca wsparcie do zarządzania danymi produktów dla e-commerce. Dzięki usługom startupu sklepy internetowe mogą elastyczniej dysponować budżetami reklamowymi. A w szczególności skupiać się przede wszystkim na najbardziej rentownych produktach. To kluczowe działanie, jeśli chce się osiągnąć przewagę konkurencyjną.
Import danych obejmuje trzy rozbudowane kroki. W pierwszym do systemu wpina się najpierw główny plik produktowy pochodzący z silnika e-commerce. A następnie także inne dane pochodzące z dodatkowych źródeł. Dotyczące efektywności sprzedaży produktów, marżowości, konkurencyjności cenowej czy stanów magazynowych. Importy są automatycznie aktualizowane, dzięki czemu dane są zawsze aktualne. Kolejne kroki obejmują łączenie danych. A w konsekwencji określenie strategii i warunków, które produkt musi spełnić, aby mógł być wyświetlany w danym kanale reklamowym.
Platforma typu PDM (Product Data Management) bazuje na BigQuery, będąc swego rodzaju hurtownią danych. Chmurowe środowisko Google gwarantuje też aplikacji pełną kompatybilność, wysoką efektywność i duży poziom bezpieczeństwa.
Współpraca z Shopify i Shoperem
Feed Octopus rozwija się na tyle dynamicznie, że już współpracuje z Shopify, platformą e-commerce dla sklepów internetowych i detalicznych systemów POS. Jest także w trakcie opracowania integracji z Shoperem, popularnym oprogramowaniem dla sklepów internetowych.
Historia i sukcesy
Krakowski startup powstał w 2022 roku. Jego współwłaścicielem i CEO jest Robert Stolarczyk, który od 12 lat jest także związany z firmą PromoTraffic. Najpierw jako Brand Manager, potem przez 7 lat jako CEO, a od czasu założenia Feed Octopus jako członek zarządu. PromoTraffic to agencja digitalowa, wyspecjalizowana w SEO i PPC (Pay Per Click) dla branży e-commerce, która pomaga zwiększać przychody sklepów internetowych.
Pod koniec 2023 roku Feed Octopus znalazł się w finałowej dziesiątce konkursu Rookie of the Year organizowanego przez miesięcznik My Company. Jednocześnie PromoTraffic trafił na listę Gazeli Biznesu 2023 najlepszych polskich firm sektora SMB opublikowanej przez dziennik Puls Biznesu.
Czytaj także o:
- Livechat (obecnie Text), polskim oprogramowaniu do automatyzacji obsługi klienta przez Internet w celu usprawnienia sprzedaży. Korzysta z niego 40 000+ firm przy bajecznym zysku $38M+ w 2022 roku.
- Zowie, polskiej firmie, której chatboty, ułatwiają e-sklepom personalizację obsługi klienta za pomocą narzędzi AI. Od 2019 roku firma pozyskała od inwestorów $20M.
TOP-3
- DeepL Translator, wydajne narzędzie nowej generacji do tłumaczeń online, bazujące na sieciach neuronowych. Serwis obsługuje 26 języków (stan na maj 2022).
- Eleven Labs, najlepsza na świecie technologia do syntezy mowy.
- Tomasz Czajka, Flight Software Engineer w SpaceX. Był członkiem ekipy, która jako pierwsza z Polski zwyciężyła w finałach ICPC 2003.
TOP-3 ze strony po angielsku (linki prowadzą do wersji polskiej)
- Booksy, najbardziej popularna na świecie aplikacja do rezerwowania wizyt u fryzjerów i w salonach kosmetycznych.
- Vasco Translator V4, urządzenie translacyjne, które działa online w 150+ krajach, mówi w 75 językach, a napisy ze zdjęć tłumaczy ze 108 w ciągu 0,5 sek.
- TOP-10 polskich firm sektora gamedev 2023 – liderem wśród polskich producentów gier jest CD Projekt przed Techlandem i PlayWay.