Chatboty Zowie są napędzane przez sztuczną inteligencję Zowie X1, która może analizować zarówno słowa, jak i związany z nimi sentyment. Zowie może wykrywać trendy w różnych rodzajach pytań i odpowiedzi otrzymywanych od klientów i na ich podstawie opracowywać raporty. Sztuczna inteligencja jest na tyle wyrafinowana, że Zowie może pochwalić się automatyzacją 70% przychodzących zapytań, często dotyczących śledzenia lub dostosowywania zamówień. AI przegląda wcześniejsze rozmowy, bazę wiedzy biznesowej, a nawet publikuje często zadawane pytania, aby określić, co należy zautomatyzować, a co pozostawić ekspertom. Można ją zintegrować z popularnymi metodami płatności w handlu elektronicznym, takimi jak Zendesk, Shopify, czy Gorgias. Zowie jest przy tym jedną z pierwszych firm na świecie, która umożliwiła markom automatyzację obsługi klienta przez Instagram dzięki Messenger API. Chatbot przekazuje wszelkie przydatne informacje z rozmowy do członka obsługi klienta, aby mógł on zacząć działać z rekomendacjami produktów. Klienci Zowie oszczędzają średnio 2 godziny dziennie pracy swoich agentów, którzy mogą w ten sposób lepiej pomagać i doradzać w wyborach konsumentom, zwiększając przy tym sprzedaż w sklepach internetowych dzięki 12-procentowemu wzrostowi ich satysfakcji (CSAT).
Startup został założony w 2019 r. przez Maję Schaefer i Macieja Ciołka. W ciągu niespełna 4 lat działalności Zowie pozyskało klientów z całego świata, w tym znane i popularne wśród konsumentów marki jak Avon, Empik, Giesswein, InPost, czy L’Oreal. Sklep internetowy Giesswein, w którym zakupy robią klienci z 17 rynków kontaktujący się z obsługą klienta w 13 językach, dzięki Zowie odnotował 45-procentowy wzrost sprzedaży netto bez zatrudniania dodatkowych pracowników.
Dzięki pozyskanym w 2022 r. środkom Zowie planuje rozwinąć nowe produkty i narzędzia dla e-commerce, a także przyspieszyć swoją ekspansję w USA. Swoje oddziały firma ma już w Warszawie, Krakowie i Nowym Jorku, działa także zdalnie. Startup już powiększył swój zespół dwukrotnie, zatrudniając m.in. deweloperów, product managerów i specjalistów od AI, a także specjalistów od sprzedaży. W ostatnich miesiącach Zowie wprowadziło też ESOP – program akcji pracowniczych, dzięki któremu członkowie zespołu stają się udziałowcami firmy.