Obecnie firma ma ponad 50 dużych klientów. W tym takie marki jak Lufthansa, SPAR, Kubota, Yope, Converse, Vans czy North Face. Z pomocą jej technologii do tworzenia frontendów sklepów internetowych uruchomiły w sumie 2,7 tys. nowych e-sklepów. Vue Storefront jest liderem w swojej niszy, a do tego jednym z najlepiej dofinansowanych polskich startupów. W dwa lata zebrał 38,9 mln dolarów dofinansowania. Spółka wyceniana jest na 100 mln dolarów.
Wrocławska firma zaprojektowała swoje oprogramowanie do tworzenia frontendów sklepów internetowych w technologii Progressive Web Apps. Oznacza to, że jest ono dostępne dla użytkowników z poziomu przeglądarki internetowej. A także w nurcie headless commerce, co oznacza, że frontend powstaje w oderwaniu od backendu.
Od Divante do Vue Storefront
Technologia powstała jako wewnętrzny projekt polskiego software house’u Divante, ale z pomocą githubowej społeczności szybko zaczęła zyskiwać międzynarodową popularność. W efekcie rozwinęła się do etapu, w którym właściciele firmy doszli do wniosku, że należałoby wokół niej zbudować odrębny biznes. I to kierowany przez nowych właścicieli.
W skład nowego zarządu weszli:
- Piotr Karwatka, współwłaściciel Divante,
- Patryk Piątek, spec od sprzedaży w Divante,
- Filip Rakowski, projektant systemu z Divante,
- Bartłomiej Roszkowski, doświadczony startupowiec, który współtworzył wcześniej księgarnię internetową Nexto i porównywarkę ubezpieczeń mFind.
Po wielu miesiącach trudnych negocjacji, nową firmę udało się wydzielić ze struktur Divante na przełomie lat 2020/21. I ten niecodzienny projekt przekształcić w bardzo szybko rosnący startup.
Plany na przyszłość
I choć przez świat startupów od miesięcy przetacza się kryzys, zwykle omijający jedynie biznesy bazujące na AI, Vue Storefront dalej ma się nieźle. Firma szybko dostosowała się do nowych realiów identyfikując obszary, w które firmy nadal inwestują, a gdzie rynek zupełnie się zatrzymał.
Czytaj też o:
- Cosmose AI, globalnej platformie do zwiększania sprzedaży, która przewiduje i wpływa na sposób, w jaki ludzie dokonują zakupów w sklepach stacjonarnych. Jej wycena właśnie przekroczyła 2 mld zł!
- ICEYE, największym polskim startupie z branży kosmicznej, z którego usług radarowego obrazowania satelitarnego SAR korzysta Ukraina broniąc się przed rosyjską agresją.
- Nanovo, który we współpracy z hiszpańską firmą Ladorian chce wprowadzić oparte na AI technologie dla Digital Signage do smart retailu.
- Winged IT, który został laureatem Clutch i Clutch Champion w kategorii zatrudniania specjalistów od IT.
TOP-3
-
- DeepL Translator, wydajne narzędzie nowej generacji do tłumaczeń online, bazujące na sieciach neuronowych. Serwis obsługuje 26 języków (stan na maj 2022).
- Eleven Labs, najlepsza na świecie technologia do syntezy mowy.
- Tomasz Czajka, Flight Software Engineer w SpaceX. Był członkiem ekipy, która jako pierwsza z Polski zwyciężyła w finałach ICPC 2003.
TOP-3 ze strony po angielsku (linki prowadzą do wersji polskiej)
-
- Booksy, najbardziej popularna na świecie aplikacja do rezerwowania wizyt u fryzjerów i w salonach kosmetycznych.
- Vasco Translator V4, urządzenie translacyjne, które działa online w 150+ krajach, mówi w 75 językach, a napisy ze zdjęć tłumaczy ze 108 w ciągu 0,5 sek.
- CFD Suite, aplikacja, która dzięki wykorzystaniu AI skraca czas trwania symulacji mieszania chemikaliów z godzin do minut.