Poznańska firma Noo.ma została założona w 2017 roku, a już w 2022 roku jej przychody netto sięgnęły 35 mln zł. W jej ofercie są meble i akcesoria do wnętrz mieszkalnych i komercyjnych, głównie komody, pufy, łóżka i stoły – wszystko przez Internet. Kupiło już je ponad 40 tys. klientów z 20 krajów, w tym także wielu biznesowych. M.in.: Oysho, Nike, Isabel Marant, Hilton, Gymshark, Santander, COS, BMW i Allianz.
Właściciele firmy uważają, że te dobre wyniki to efekt kluczowych punktów strategii produktowej. Jest wśród nich niepopularny w branży wyposażenia wnętrz model biznesowy D2C oparty o e-commerce. Ale także performance marketing i całkowity, z wyłączeniem produkcji, insourcing oraz szczególny nacisk na ekologię i zrównoważony rozwój.
To dzięki temu firma na początku 2023 roku otrzymała dofinansowanie od bValue Fund. To polska spółka VC/PE, inwestująca w firmy technologiczne w Europie Środkowej i Wschodniej. Obecnie zarządza dwoma funduszami o wartości 100 mln EUR oraz 20 mln EUR odpowiednio. Dotychczas zainwestowała w ponad 35 spółek, będąc pierwszym inwestorem takich firm jak: Tidio, Spin.ai, YourKaya, Senuto, Shoplo czy PushPushGo.
Historia Noo.ma
Firmę założył w 2017 roku Damian Galiński (CEO), z wykształcenia architekt, do spółki z Cyprianem Bieniarzem (COO), z zawodu ekonomistą. Obaj mieli wtedy po 25 lat. Z założenia firma od samego początku miała oferować meble przez Internet. Ale dopiero zamówienie od Belgijki na modułowy regał z metalowych kubików za €2 tys. pod koniec 2017 roku przekonało ich, że ma to sens. Teraz sprzedają w ten sposób meble prawie do całej Europy, a pod koniec 2023 roku zaczęli także do USA.
Meble przez Internet
Firma oferuje produkty w intrygujących kształtach i kolorach, wykonane z przyjemnych w użyciu materiałów. Przełomowe podejście polega na łatwych systemach montażu, zorientowanym na przyszłość zrównoważonym rozwoju i przejrzystych cenach ze średniej półki. Jedną z ważniejszych wartości jest dbanie o środowisko i minimalizowanie generowanego śladu węglowego. Jej produkty wykonywane są w sposób zrównoważony, będąc wysyłane na płasko, bez użycia plastiku. No i za każdy sprzedany produkt firma sadzi 1m² lasu.
Zdaniem bValue firma wyróżnia się na rynku unikalnym designem, koncentracją sprzedaży na klientach indywidualnych na rynkach zagranicznych, wysoką jakością wykonania i innowacyjnymi rozwiązaniami w logistyce produkcji, jak i samej dostawy. To unikalne połączenie tradycyjnego biznesu opartego o zdrowe marże oraz startupu z ukierunkowaniem na wzrost poprzez innowacje.
Czytaj też o…
- Tylko, która także zajmuje się sprzedażą mebli wyłącznie przez Internet. Ma 100 000+ klientów i 250 mln zł przychodów (2022).
- Insbuy, aplikacji do zakupu mebli z telewizora. Apka pomaga wyszukać meble pokazywane w programach wnętrzarskich z telewizora i na kanałach YouTube.
TOP-3
-
- DeepL Translator, wydajne narzędzie nowej generacji do tłumaczeń online, bazujące na sieciach neuronowych. Serwis obsługuje 26 języków (stan na maj 2022).
- Eleven Labs, najlepsza na świecie technologia do syntezy mowy.
- Tomasz Czajka, Flight Software Engineer w SpaceX. Był członkiem ekipy, która jako pierwsza z Polski zwyciężyła w finałach ICPC 2003.
TOP-3 ze strony po angielsku (linki prowadzą do wersji polskiej)
-
- Booksy, najbardziej popularna na świecie aplikacja do rezerwowania wizyt u fryzjerów i w salonach kosmetycznych.
- Vasco Translator V4, urządzenie translacyjne, które działa online w 150+ krajach, mówi w 75 językach, a napisy ze zdjęć tłumaczy ze 108 w ciągu 0,5 sek.
- TOP-10 polskich firm sektora gamedev 2023 – liderem wśród polskich producentów gier jest CD Projekt przed Techlandem i PlayWay.