Zowie ułatwia e-sklepom personalizację obsługi klienta za pomocą narzędzi AI do automatyzacji komunikacji z konsumentami.
Jej chatboty są napędzane przez silnik Zowie X2, która może analizować słowa i związany z nimi sentyment. Zowie może wykrywać trendy w różnych rodzajach pytań i odpowiedzi otrzymywanych od klientów i na ich podstawie opracowywać raporty. Sztuczna inteligencja jest na tyle wyrafinowana, że Zowie może pochwalić się automatyzacją 70% przychodzących zapytań. Wiekszość z nich dotyczy śledzenia lub dostosowywania zamówień. AI przegląda wcześniejsze rozmowy i bazę wiedzy biznesowej. Publikuje także często zadawane pytania, aby określić, co należy zautomatyzować, a co pozostawić ekspertom. Można ją zintegrować z popularnymi metodami płatności w handlu elektronicznym, takimi jak Zendesk, Shopify, czy Gorgias.
Zowie jest przy tym jedną z pierwszych firm na świecie, która umożliwiła markom automatyzację obsługi klienta przez Instagram dzięki Messenger API. Chatbot przekazuje wszelkie przydatne informacje z rozmowy do kogoś z obsługi klienta, aby mógł on zacząć działać z rekomendacjami produktów. Klienci Zowie oszczędzają średnio 2 godziny dziennie pracy swoich agentów, Dzięki temu mogą oni lepiej pomagać i doradzać w wyborach konsumentom. Zwiększają przy tym sprzedaż w sklepach internetowych dzięki 12-procentowemu wzrostowi ich satysfakcji (CSAT).
Historia firmy
Startup został założony w 2019 r. przez Maję Schaefer i Macieja Ciołka. W ciągu niespełna 4 lat działalności Zowie pozyskało klientów z całego świata. W tym znane i popularne wśród konsumentów marki jak Avon, Empik, Giesswein, InPost, czy L’Oreal. Sklep internetowy Giesswein dzięki Zowie odnotował 45-procentowy wzrost sprzedaży netto bez zatrudniania dodatkowych pracowników. A zakupy robią w nim klienci z 17 rynków kontaktujący się z obsługą klienta w 13 językach.
W ostatniej rundzie finansowania firma pozyskała $14M, a od 2019 r. – $20M. Dzięki środkom pozyskanym w 2022 r. Zowie planuje rozwinąć nowe produkty i narzędzia dla e-commerce, a także przyspieszyć swoją ekspansję w USA. Swoje oddziały firma ma już w Warszawie, Krakowie i Nowym Jorku, działa także zdalnie. Startup już powiększył swój zespół dwukrotnie, zatrudniając m.in. deweloperów, product managerów i specjalistów od AI, a także specjalistów od sprzedaży. W ostatnich miesiącach Zowie wprowadziło też ESOP – program akcji pracowniczych, dzięki któremu członkowie zespołu stają się udziałowcami firmy.
Czytaj więcej o Sentimenti, analizatorze tekstowych emocji lepszym od Watsona, tutaj.