Dzięki pozyskaniu od inwestorów 10 mln EUR, Inuru chce wejść ze swoimi świecącymi etykietami OLED na rynek FMCG i opakowań medycznych. Firma jest niemiecka, ale została założona przez dwójkę Polaków.
Opatentowane przez Inuru rozwiązanie umożliwia umieszczanie interaktywnych OLED-ów na dowolnych powierzchniach. Znajdują one szczególne zastosowanie w produkcji etykiet i opakowań. Z jednej strony mogą ostrzegać przed przeterminowanym lekiem czy niebezpieczną substancją. Z drugiej, w interesujący sposób przekazywać treści marketingowe.
Kluczowi klienci
Inuru od kilku lat współpracuje z gigantami rynkowymi, takimi jak Coca-Cola, Cattier i Displate. Coca-Cola już w 2019 r. ożywiła za pomocą OLED-ów Inuru miecze świetlne bohaterów Star Wars w ramach kampanii promocyjnej. W tym roku jej nowym klientem została amerykańska firma CEACO, która wykorzystuje OLED-y Inuru w grze planszowej dostępnej w sieci Walmart. Technologię firmy można również integrować z ubraniami, nadając im funkcje nie tylko estetyczne, ale także zwiększając bezpieczeństwo użytkującego.
Najbardziej perspektywiczny wydaje się być jednak sektor FMCG oraz farmaceutyczny. W pierwszym przypadku etykiety OLED mogą chronić przed zakupem przeterminowanej żywności. W drugim mogą pomóc pacjentom w odczytywaniu daty ważności leków i zapewnieniu przestrzegania przepisanych dawek. Zapotrzebowanie na inteligentne rozwiązania w tym sektorze jest ogromne, gdyż z powodu używania przeterminowanych leków umiera rocznie aż 325 tys. pacjentów na całym świecie i to mimo wydawania ponad 600 mld dolarów na działania prewencyjne.
Technologia OLED Inuru wzbudza zainteresowanie nie tylko w Europie, ale także w Ameryce Północnej, Azji i na Bliskim Wschodzie. Rynek elektroniki drukowanej ma rozwijać się w tempie 18,3 proc. rocznie. Oznacza to wzrost z 9,9 do 23 mld dol. do 2026 roku. Możliwości rozwoju i zaadresowania jego potrzeb są więc ogromne i Inuru jest gotowy do szybkiej ekspansji.
Wsparcie pozyskane w ostatniej rundzie finansowania pochodzi głównie od wiodącego prywatnego producenta oświetlenia LED. W Inuru zainwestowały także inne firmy: Adamed, Aper Ventures oraz ARIA wraz z grupą aniołów biznesu. A to świadczy o zaufaniu do opracowanej przez Inuru technologii OLED.
Plany na przyszłość
Obecnie firma skupia się na ukończeniu pierwszej na świecie w pełni zautomatyzowanej linii produkcyjnej druku OLED w Wildau, niedaleko Berlina. Linia umożliwi Inuru znaczne obniżenie kosztów produkcyjnych, a co za tym idzie, zwiększenie dostępności rozwiązania i wejście na nowe rynki zbytu. Spółka od początku 2023 roku prowadzi również warszawski odział i w niedalekiej przyszłości zamierza otworzyć w Polsce centrum R&D.
Więcej o Inuru możesz przeczytać tutaj.
Przeczytaj też o innej niemieckiej firmie DeepL, którą także założył Polak. To najczęściej czytany post na naszej stronie.