Game Industry Conference i Poznań Game Arena, Poznań 2021

GIC to jedna z największych konferencji B2B związanych z sektorem gier komputerowych w Europie, które odbywa się w tym samym miejscu i czasie co PGA – targi gier komputerowych. W tym roku była jedną z trzech konferencji fizycznych, które w ogóle się odbyły

GIC i PGA w wersji on-site & streaming odbyły się 22-24 października tradycyjnie w Poznaniu (Polska). W wersji online – tylko ta pierwsza w dniach 19-20 października. Poprzednie edycje gromadziły po 75 tys. odwiedzających oraz ponad 200 ekspozycji każda. GIC był w tym roku nieco bardziej okrojony w stosunku do poprzednich edycji ze względu na pandemię (m.in. bez koncertu i przedszkola), ale w przyszłym roku organizator planuje ze wszystkim wrócić. Konferencja nadal oferowała jednak profesjonalną wymianę wiedzy, warsztaty, okrągłe stoły, targi B2B i spotkania MeetToMatch. Do tego strefę rekrutacji Geek Careers oraz kilkanaście wydarzeń i imprez networkingowych, nie wspominając o ceremonii rozdania nagród CEEGA. Kluczowymi cechami GIC są rozmiar i zasięg, jakość i inkluzywność. To najważniejsze wydarzenie w tym obszarze dla połowy Europy. Z większością polskiej społeczności gamedev, indies, największymi producentami gier, biznesem i uczestnikami z całego świata. Do tego dochodzi inkluzywność konferencji. Rabaty dla programistów, programy stypendialne, a nawet imprezy dla kobiet w grach.

GIC 2021 – panel dyskusyjny

Z kolei PGA, choć prezentuje głównie najnowsze gry i sprzęt do gier klientowi indywidualnemu. Służy także jako festiwal cosplayu, kultury gamingowej, influencerów i e-sportu. Targi obejmują również dzień dla profesjonalistów i mediów, a także wydarzenia łączące media i influencerów z twórcami gier. Doceniają to także media międzynarodowe obszernie pisząc o tych targach. Zdają sobie bowiem sprawę z tego, że Polska jest 7. największym rynkiem gamingowym PC na świecie.

Central and Eastern Europe Game Awards (CEEGA)

CEEGA jest wspólnym wysiłkiem szesnastu organizacji branżowych i hubów ze wszystkich krajów regionu. W ramach projektu nagrody w ośmiu kategoriach są przyznawane najlepszym grom wideo z Europy Środkowo-Wschodniej. W jury oceniającym zgłoszenia zasiadają przedstawiciele branży gier oraz mediów ze wszystkich krajów regionu CEE. Ceremonia wręczenia nagród odbywa się corocznie podczas targów PGA i konferencji GIC. Głównym celem Nagrody jest zacieśnienie współpracy pomiędzy społecznościami twórców gier w naszym regionie Europy. Ale także promocja gier wideo jako właściwego medium oraz próba zaprezentowania tego regionu jako ważnego miejsca dla branży gier wideo. W Europie Środkowo-Wschodniej działa ponad tysiąc producentów gier, którzy zatrudniają łącznie ponad 30 tys. osób.

CEEGA 2021 – za najlepszą grę uznano Cyberpunk 2077 polskiej firmy CD Projekt RED

W tegorocznej edycji CEEGA Polska znów okazała się bezkonkurencyjna. Tym razem w szranki stanęło 19 tytułów z 8 wschodnioeuropejskich terytoriów. Jury, w którego skład weszli twórcy i dziennikarze z 10 krajów, szczególnie doceniło Cyberpunka 2077 (3 statuetki), za którym uplasowała się przygodowa gra Papetura (2 nagrody).

Podczas poznańskiej imprezy wręczono nie tylko statuetki CEEGA, ale i wyróżnienia dla najlepszych gier obecnych na PGA. Jury, w którego skład weszli krajowi twórcy i dziennikarze, doceniło stoisko Frozen District, a więc autorów i autorek przeżywającego renesans popularności House Flippera. Najlepszą grą targów okazał się Against the Storm, city builder, w którym deszcz nigdy nie przestaje padać. Zaś najlepszą produkcją międzynarodową – Heavy Duty Challenge, realistyczny symulator jazdy terenowej. Została ona wyprodukowana przez krakusów z Nano Games, ale jej wydaniem zajmie się niemiecki Aerosoft GmbH.

Inkluzywność

Inkluzywność jest jednym z filarów GIC. Stypendium GIC Inclusiveness ma na celu wspieranie rozwoju młodych i obiecujących programistów z krajów o niskich dochodach i niedostatecznie reprezentowanych mniejszości, pozwalając im pokryć koszty zakwaterowania i wyżywienia podczas GIC i PGA. Women in Games Breakfast, które jest z kolei organizowane w ramach GIC od 2017 r., to połączenie okrągłego stołu i śniadania, które ma na celu wzmocnienie pozycji kobiet w branży wideo służąc jako platforma do dyskusji i dzielenia się wiedzą.

Początki

Game Industry Conference rozpoczęło się od nieformalnego spotkania kilkunastu deweloperów, Odbyło się ono w 2008 r. w jednym z akademików w Krakowie pod nazwą Zjazd Twórców Gier (ZTG). Imprezy typu Gamedev w tym czasie w Polsce nie istniały, więc podjęta inicjatywa spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. Przez kolejne trzy lata ZTG stało się imprezą objazdową, organizowaną corocznie przez różne grupy studentów z Warszawy (2009), Gdańska (2010) i Łodzi (2011). A było wspierane przez jej twórcę i spiritus movens – Tomasza Kaczmarka. W 2012 r. ZTG przyjęło zaproszenie do Poznania z inicjatywy studentów Instytutu Informatyki Politechniki Poznańskiej w ramach targów PGA. Ponieważ wzięła w niej udział rekordowa liczba aż 1 600 uczestników, a rok później 2 040, było oczywiste, że połączenie imprezy B2B z imprezą B2C jest jak najbardziej wskazane.

Przełom jakościowy nastąpił w trakcie ZTG 2014, kiedy to na konferencję przyjechało blisko 50 prelegentów z zagranicy. Spowodowało to konieczność zmiany jej nazwy na bardziej międzynarodową – Game Industry Conference (GIC). Od 2015 r. gromadzi ona tysiące gamedevów z Polski i regionu oferując wiele atrakcji. Przykładowo prelekcje, networking, business matchmaking, rekrutację i wszystko to, co powinno mieć miejsce w trakcie takiego wydarzenia.

Więcej informacji: https://gic.gd/ i https://gamearena.pl/pl

We use cookies to personalise content and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

PoLAND of IT masters: Information Hub

Privacy Policy

Address of our website is: hub.landofitmasters.pl

What data do we collect?

Our Company collects the following data:
  • A unique ID is used to generate statistical data on how the visitor uses the website.
  • Determining the preferred language of the visitor and setting the language accordingly on the website, if possible.
  • Used by Google Analytics to collect data on the number of times a user has visited the website as well as dates for the first and most recent visit.
  • Cookie used by Google Analytics to throttle request rate
How do we collect your data?
Our website collects the data about your preferred language with the use of a built-in widget and statistical data with the use of third-party provider Google Analytics.

How will we use your data?

Our Company collects your data so that we can improve the page's content and performance in future development.

What are your data protection rights?

Our Company would like to make sure you are fully aware of all of your data protection rights. Every user is entitled to the following: The right to access – You have the right to request Our Company for copies of your personal data. We may charge you a small fee for this service. The right to rectification – You have the right to request that Our Company correct any information you believe is inaccurate. You also have the right to request Our Company to complete the information you believe is incomplete. The right to erasure – You have the right to request that Our Company erase your personal data, under certain conditions. The right to restrict processing – You have the right to request that Our Company restrict the processing of your personal data, under certain conditions. The right to object to processing – You have the right to object to Our Company’s processing of your personal data, under certain conditions. The right to data portability – You have the right to request that Our Company transfer the data that we have collected to another organization, or directly to you, under certain conditions. If you make a request, we have one month to respond to you. If you would like to exercise any of these rights, please contact us. You can find our detailed contact information in the footer of this website or by following the contact link in the main menu.

Cookies

Cookies are text files placed on your computer to collect standard Internet log information and visitor behavior information. When you visit our websites, we may collect information from you automatically through cookies or similar technology For further information, visit allaboutcookies.org.

How do we use cookies?

Our Company uses cookies in a range of ways to improve your experience on our website, including:
  • Understanding how you use our website
  • Collecting information about your preferred language

What types of cookies do we use?

There are a number of different types of cookies, however, our website uses:
  • Functionality – Our Company uses these cookies so that we recognize you on our website and remember your previously selected preferences. These could include what language you prefer and location you are in. A mix of first-party and third-party cookies are used.

How to manage cookies

You can set your browser not to accept cookies, and the above website tells you how to remove cookies from your browser. However, in a few cases, some of our website features may not function as a result.

Privacy policies of other websites

The PoLAND of IT masters: Information hub website contains links to other websites. Our privacy policy applies only to our website, so if you click on a link to another website, you should read their privacy policy.

Changes to our privacy policy

Our Company keeps its privacy policy under regular review and places any updates on this web page. This privacy policy was last updated on 21 November 2021. If you make a request, we have one month to respond to you. You can find our detailed and up-to-date contact information in the footer of this website or by following the contact link in the main menu.  
Save settings
Cookies settings