W tegorocznych finałach, do których zakwalifikowało się 104 uczniów z ponad 1 tys., którzy wzięli udział w eliminacjach, bezapelacyjne zwycięstwo odniósł Antoni Buraczewski z Wrocławia, rozwiązując bezbłędnie wszystkie 6 zadań i zdobywając 600 pkt na 600 możliwych. Wcześniej medale zdobywał nie tylko w IOI, ale także w IOM. Drugie miejsce zajął Adam Gąsienica-Samek z Warszawy, zdobywając 383 pkt., a trzecie Rafał Mańczyk z Wrocławia – 373 pkt. Po raz drugi w historii laureatom i ich nauczycielom przyznano stypendia naukowe w kwocie 1 850 000 zł sfinansowane przez NASK (Naukowo-Akademicką Sieć Komputerową).
Pierwsza Międzynarodowa Olimpiada Informatyczna odbyła się w 1989 r., pięć lat przed startem polskiej olimpiady. Mimo to pod względem liczby zdobytych medali Polska razem z Rumunią dzieli 2. miejsce (po 123) za Chinami (135). W klasyfikacji medalowej jesteśmy na 5. miejscu (41 złotych, 49 srebrnych, 33 brązowe) za Chinami (96, 27, 12), Rosją (68, 40, 12), USA (61, 38, 16) i Koreą Południową (46, 45, 28). Polacy dwukrotnie wygrali IOI – w 2006 r. Filip Wolski, a w 2007 r. Tomasz Kulczyński. Pierwszy z nich, będąc później studentem zaledwie I roku informatyki, został wraz z kolegami zwycięzcą ICPC 2007, a drugi zdobył wraz z kolegami II miejsce w ICPC 2012. Filip Wolski jest też multimedalistą IOI zdobywając w nich w sumie 4 złote medale, co plasuje go na II miejscu w historii, przez Andrzejem Gąsienicą-Samkiem (3 złote i 1 srebrny) – późniejszym zwycięzcą wraz kolegami w ICPC 2003 (a także ojcem Adama, który w tym roku zajął II miejsce w XXX OI), oraz Marcinem Andrychowiczem i Jarosławem Kwietniem (po 3 złote).
W 2021 r. została powołana Europejska Olimpiada Informatyczna Dziewcząt (EGOI), której pomysłodawcą była Szwajcaria. Także w niej Polska odnosi duże sukcesy. W I edycji, która odbyła się w Zurychu (Szwajcaria) Polki wywalczyły 2 złote medale, 1 srebrny i 1 brązowy. Rok później w Antalyi (Turcja) – 1 złoty, 2 srebrne i 1 brązowy.
Sukcesy Polaków na forum międzynarodowym są wynikiem skutecznej działalności edukacyjnej. Co roku wydawane są materiały poolimpijskie zawierające szczegółowe omówienie zadań. Prowadzony jest też portal edukacyjny szkopuł.edu.pl zawierający setki zadań, które można rozwiązywać w czasie rzeczywistym przez 24 godziny na dobę. Finaliści OI mają też okazję uczestniczyć w wakacyjnych Obozach Treningowo-Naukowych, a także w praktycznych warsztatach programistycznych.