Jeden z trzech singapurskich operatorów telko wybrał do unowocześnienia swoich platform realizacji usług system SunVizion. To zintegrowana platforma cyfrowej transformacji OSS/BSS polskiej firmy Suntech, która wspiera procesy zarządzania siecią i uruchamiania usług.
SunVizion usprawnił zarządzanie logicznymi i fizycznymi elementami rozległej sieci StarHub w zintegrowany sposób. Dzięki pełnej widoczności zasobów sieciowych w jednym systemie, zespół StarHub może dokładnie śledzić wykorzystanie zasobów. A także proaktywnie identyfikować obszary wymagające ulepszeń w zakresie wydajności, pojemności i zasięgu. Pełna automatyzacja procesu dostarczania usług umożliwia StarHub szybkie i efektywne dostarczenie usług klientom indywidualnym i korporacyjnym.
„Dzięki dwuletniej współpracy z Suntechem możemy w większym niż wcześniej stopniu skupić się na cyfryzacji, automatyzacji i wprowadzeniu bardziej zaawansowanej inteligencji do naszych sieci. Cieszymy się, że nasza firma jest konsekwentnie uznawana za tą, która w Singapurze oferuje klientom sieć o największej szybkości. Chcemy utrzymać ten trend, bo dzięki niemu jesteśmy w stanie gwarantować najwyższą jakość usług” – powiedział Chong Siew Loong, Chief Technology Officer w firmie StarHub.
Cyfrowa transformacja OSS
Pierwszym posunięciem na drodze do cyfryzacji firmy była konsolidacja i zastąpienie wielu starszych systemów inwentaryzacji sieci jednym systemem SunVizion Network Inventory firmy Suntech. Gwarantuje on łatwość zarządzania wszelkimi domenami sieciowymi, począwszy od infrastruktury fizycznej, poprzez transmisję po łączność międzynarodową i usługi.
Co więcej, wszystkie zasoby sieciowe można przeszukiwać, a wyniki prezentować na bardzo dokładnej mapie. Wyeliminowało to żmudne, międzyoddziałowe wysiłki związane z planowaniem nowych usług i utrzymywaniem istniejących. Docelowo rozwiązanie SunVizion OSS zostanie zintegrowane z użytkowanymi przez firmę platformami Business Support Systems (BSS) i Service Orchestration, co pozwoli płynnie i sprawnie dostarczać także takie kompleksowe usługi, jak 5G.
Przekształcanie operacji biznesowych
Jedną z kluczowych potrzeb była automatyzacja procesu świadczenia usług w celu skrócenia czasu ich aktywacji. Zarówno produkty, jak i usługi są mapowane do katalogu usług zarówno w warstwie BSS, jak i OSS. Specyfikacje usług zawierają reguły i parametry dotyczące przydzielania zasobów sieciowych i informatycznych do ich realizacji.
Na przykład po złożeniu zamówienia na linię dzierżawioną Ethernet lub łącze METRO WDM system rozumie, jakie zasoby sieciowe są potrzebne do skomponowania żądanej usługi. Wbudowane przepływy pracy automatycznie zajmują się procesem jej realizacji, w tym uruchomieniem zewnętrznych systemów zaopatrzenia lub wysyłaniem do zespołów terenowych określonych zleceń pracy, takich jak przeprowadzenie ankiety na miejscu, okablowanie ostatniej mili czy testy end-to-end.
Dzięki aplikacji mobilnej SunVizion inżynierzy pracujący w terenie mają w każdym miejscu dostęp do dokładnych informacji o sieci. Dzięki niej mogą też otrzymywać zlecenia pracy na podstawie aktualnej dostępności i lokalizacji sieci. Przy czym wszystkie niezbędne informacje są przesyłane i wyświetlane na ekranie urządzenia mobilnego.
Korzystając z SunVizion, StarHub usprawnił zarządzanie siecią telekomunikacyjną. A także skrócił czas wprowadzania usług na rynek oraz uruchamiania ich u klientów. Sprzedaż i skuteczne wdrożenie polskiego rozwiązania na niezwykle konkurencyjnym rynku singapurskim jest niewątpliwym sukcesem. Rynek ten jest bowiem niezwykle hermetyczny, zwłaszcza w wysoce specjalistycznych dziedzinach technologii. Takich jak OSS/BSS.
Więcej informacji na temat firmy Suntech jest tutaj, a na temat jej klienta tutaj.
Czytaj więcej o SCADvance XP, kompletne rozwiązanie do monitoringu sieci OT, tutaj.