Firma powstała w Bydgoszczy w 2003 r., a wtedy sprzedaż internetowa dopiero zdobywała popularność. Jej historia zaczęła się jednak jeszcze w 1999 r., gdy powstał portal opony.com.pl, który dopiero dwa lata później rozpoczął sprzedaż opon i felg przez sieć i z dużym powodzeniem, bo sklep stał się rentowny już po 14 miesięcach. Firma zaczęła wtedy też budować swoje własne rozwiązania IT, budując szeroką platformę dla swoich produktów. W międzyczasie Opony.com przemianowały się na znane dzisiaj Oponeo.pl.
W 2007 roku Oponeo zadebiutowało na giełdzie, kurs oscylował wokół 7-8 zł, ale w kilkanaście miesięcy akcje firmy podrożały dwukrotnie. Oczywiście, wraz z nadejściem globalnego kryzysu finansowego kurs Oponeo, podobnie jak wielu innych firm na giełdzie, ostro spadł, do okolic 5 zł. Odbicie przyszło w 2009 roku, gdy spółka zaczęła uruchamiać pierwsze zagraniczne sklepy internetowe z oponami – w Hiszpanii, Francji, Niemczech i we Włoszech. Obecnie firma działa już w 13 krajach, bo jeszcze w Austrii, Belgii, Czechach, Holandii, Irlandii, Słowacji, Turcji, Wielkiej Brytanii oraz na Węgrzech. Zamówienia z całej grupy kapitałowej realizowane są dzięki nowoczesnemu centrum logistycznemu o powierzchni 2 ha, które może dziennie wysłać 35 tys. opon do odbiorców indywidualnych. Spółka działa również w dwóch amerykańskich stanach – Newadzie i Kalifornii.
Ekspansja zagraniczna nadal odpowiada jednak za mniejszą część przychodów grupy. W 2017 r. rynki zagraniczne przyniosły jej tylko 151 mln zł przychodów, podczas gry rynek krajowy – 556 mln zł. Rok później było już nieco lepiej – 182 mln zł (wzrost o 20 proc.) i 660 mln zł (+18 proc.) odpowiednio. W 2019 r. łączna sprzedaż grupy wyniosła 962 mln zł, przy 3,7 mln sprzedanych opon i grubo ponad 100 tys. felg.
Obecność na zagranicznych rynkach okazała się jednak jednym z kluczowych elementów w czasie pandemii. Jej mocna pozycja w wielu krajach sprawiła, iż skutki COVID-19 okazały się dla niej mniej dotkliwe niż oczekiwano. W 2020 r. sprzedaż opon do samochodów osobowych w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii, Holandii i Irlandii wzrosła o 16,8%. W przypadku UK i Niemiec, które dla Oponeo są największymi rynkami zbytu poza Polską, dynamika ta wyniosła odpowiednio 23,8% oraz 84%.
Oponeo rozwija się nie tylko geograficznie, ale też w kolejnych branżach – do spółki należy m.in. Dadelo – platforma do sprzedaży rowerów i części rowerowych, która zadebiutowała na GPW w grudniu 2020 r. Na giełdzie Oponeo jest obecnie warte ok. 707 mln zł.