SentiOne wspiera globalne marki w zakresie automatyzacji analiz opinii i obsługi klienta z wykorzystaniem technologii AI. Platforma SentiOne jest dostępna w ponad 75 językach. Spółka pozyskała ponad 500 klientów z 35 krajów. W tym Pepsi, LG, T-Mobile, Procter&Gamble, Nivea, mBank, PKO BP oraz Alior Bank.
Historia SentiOne
Firma powstała w 2011 r., a już w 2020 roku osiągnęła 15 mln zł przychodów. Biura ma w Czechach, Holandii, na Węgrzech, w Niemczech, Meksyku i ZEA. Wraz z Politechniką Wrocławską i AGH w Krakowie zrealizowała projekt “SentiCognitiveServices”. W jego ramach stworzyła autorską technologię przetwarzania języka naturalnego dla tekstów potocznych. Wartość projektu wyniosła 11,7 mln zł, z czego dofinansowanie NCBiR – 8,3 mln zł. W 2021 roku otrzymała kolejne 18,8 mln zł dotacji NCBiR na dalszy rozwój AI. Okazało się to najwyższą dotacją tego typu w Polsce do tej pory.
Nagrody i wyróżnienia
W 2017 r. firma była finalistą EY Entrepreneur of the Year i Deloitte Fast 500 Europe. Została też wybrana przez Komisję Europejską w EIT Digital Challenge 2020 jako jedna z 20 najlepszych spółek technologicznych w UE.
W czerwcu 2020 roku zajęła pierwsze miejsce w globalnym rankingu Papers with Code (ATIS). Sklasyfikowano w nim technologie skuteczności algorytmów rozumienia języka naturalnego. Nagrodzone rozwiązanie jest stosowane przez SentiOne w botach konwersacyjnych. Są one w stanie rozpoznawać intencję zapytania klienta ze skutecznością 97%.
– Nasz zespół AI opracował model, którego skuteczność w tym zadaniu przewyższa wcześniej istniejące rozwiązania – podkreśla Michał Lew, Head of AI odpowiedzialny za ten projekt, który doprowadził do zdobycia pierwszego miejsca.
Klientami firmy są m.in. banki, w których funkcjonalność chatbotów bardzo dobrze się sprawdza. Z kolei podczas pandemii jej chatboty bardzo odciążyły pracę konsultantów. Było tak, ponieważ w tym okresie z racji lockdownu komunikacja zdalna za pomocą telefonu lub komunikatów zdecydowanie się zwiększyła.
Klient z Dubaju
W 2021 roku do SentiOne zgłosił się z propozycją współpracy fundusz inwestycyjny szejka Mohammeda bin Rashid Al Maktoum, członka rodziny królewskiej Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Jego celem jesy utworzenie joint venture w Dubaju.
Czytaj więcej o tym, jak SentiOne zauroczył szejka, tutaj.