Apka pomaga wyszukać meble pokazywane w programach wnętrzarskich z telewizora i kanałach YouTube. Przekierowuje chętnych na strony, na których można je kupić. Na niektóre z lamp, stołów, krzeseł i sof kliknęły już tysiące osób i to nie tylko w Polsce.
Stworzone przez Mikołaja Krzemińskiego i Macieja Szurka rozwiązanie pozwala znaleźć w e-sklepach meble i inne elementy wyposażenia wnętrz. W większości te, które są pokazywane w programach współpracujących z firmą. Wyświetlają one QR-kod pozwalający ściągnąć aplikację Insbuy i znaleźć w niej widoczne w studiu meble. Do skorzystania z takiej opcji zachęca reklama emitowana przez każdym takim programem czy wideo. Samych mebli nie można kupić przez apkę. Można jednak zostać przeniesionym na stronę sklepu, gdzie jest to możliwe.
Miesięcznie aplikacja obsługuje ok. 30 tys. takich „przeklików”. Dzięki temu Insbuy może już się dzielić wpływami ze swoimi partnerami biznesowymi: e-sklepami i nadawcami. Na razie jest ich 10, m.in. Canal+ Domo i Kuchnia, Tele5, a nawet kolumbijska telewizja Caracol. Do tego dochodzą wnętrzarskie kanały na YouTube: AtoAto, Wnętrza Zewnętrza czy Aranżacja Wnętrz. Po stronie sprzedających współpracują z nią sklepy wnętrzarskie i producenci mebli, m.in. Mevis, Desiva i Dekoria. W toku są rozmowy z największymi nadawcami oraz lokalnymi partnerami w Europie i Azji.
Sklepy płacą firmie za każde przekierowanie klienta na ich stronę z jej aplikacji. Z kolei nadawcy pobierają od niej część przychodu. W tym roku przychody mają sięgnąć ok. 200 tys. zł.
Historia firmy
Współzałożyciele poznali się 10 lat temu, ale pierwsza ich aplikacja – wirtualna szafa do zabawy ze stylizacjami – nie dawała przychodów. Kolejna, Clotify, miała zarabiać na promowaniu ubrań noszonych przez gwiazdy. Ostatecznie została jednak przemianowana na Insbuy zarabiając na przeklikach, a nie na efektach sprzedażowych, i w nowym obszarze działania. Nie ulega jednak wątpliwości, że wyszukiwanie mebli będzie efektywniejsze, kiedy firma zacznie stosować AI. To właśnie na to dostała w styczniu br. 1 mln zł dotacji z Funduszu Spinaker alfa w ramach programu „BRIdge Alfa” NCBiR.
Czytaj też o polskiej firmie Tylko, która zajmuje się sprzedażą mebli wyłącznie przez Internet. Ma już ponad 100 tys. klientów, przy czym niektórzy z nich użytkują po 6-7 jej produktów. Przychody w 2022 roku przekroczyły 250 mln zł.