Właścicielem firmy jest Grupa CCC i jest to jeden z flagowych przykładów doskonałego wyczucia trendu e-commerce. Powstała w 2006 r., gdy sprzedaż w sieci jeszcze raczkowała, ale rozwijała się bardzo dynamicznie. Przychody ze sprzedaży obuwia przez Internet wzrosły z 25 mln zł w 2012 do 2,2 mld zł w 2020.
Dziś eobuwie.pl jest największym e-sklepem z obuwiem w Polsce i jednym z liczących się w Europie (w 16 krajach). W tym w Szwecji, Rumunii, Grecji, Francji, Hiszpanii, Włoszech oraz Czechach. Nic dziwnego, że aż 67% przychodów generuje poza Polską. Za milowy krok w rozwoju działalności międzynarodowej należy uznać otwarcie w tym roku centrum dystrybucyjnego w Rumunii. Obsługuje on trzy kraje, bo także Bułgarię i Grecję.
Innowacyjny oddział w Pradze
W lipcu tego roku firma otworzyła też w czeskiej Pradze pierwszy poza Polską interaktywny format sklepu stacjonarnego. Oferuje on obuwie i odzież pod szyldami eobuv.pl i Modivo. Zamiast półek z butami są tam… tablety, na których zamawia się produkty przynoszone przez obsługę. Jeśli butów czy innych wybranych produktów w sklepie nie ma, można je zamówić. Albo za pomocą strony internetowej, albo aplikacji i po kilku dniach przymierzyć w sklepie. Sklep wraz z magazynem na zapleczu zajmuje 1 800 m². Oferuje na miejscu ponad 100 tys. produktów – oprócz butów także odzież i akcesoria. W salonie postawiono na pełną digitalizację oferując wszystkie te usługi, które są dostępne w Polsce.
To wszystko to początek ekspansji międzynarodowej sieci stacjonarnej polskiej spółki. W Polsce ten model już się przyjął i salonów z szyldem eobuwie.pl jest już 26. Jeśli podobnie będzie w Czechach, kolejne sklepy tego typu będą mogły powstać także w innych krajach. Sklepy eobuwie.pl to kolejny kanał dystrybucji, który edukuje klientów i jest dopełnieniem działalności firmy w ramach e-commerce. Mimo pandemii cały czas jest grono klientów, którzy nie są przekonani do zakupów online.
esize.me
Ostatnim elementem rozwoju międzynarodowego eobuwie.pl jest usługa esize.me. Aplikacja skanuje stopy klienta i jest w stanie dopasować do nich buty z oferty sklepu, niezależnie od ich marki. Z początku usługa była dostępna tylko w Polsce, ale od tego roku także w Czechach, Grecji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech.
Rozwój firmy został niedawno doceniony przez globalnego inwestora. SoftBank Vision Fund 2 zainwestował w eobuwie.pl 0,5 mld zł. Kapitał ma zostać przeznaczony przede wszystkim na dalszą ekspansję międzynarodową.
Czytaj też o Answear, liderze sprzedaży odzieży przez Internet, tutaj.