StethoMe to polski startup oferujący innowacyjny e-stetoskop medyczny do samodzielnego badania w warunkach domowych. Pozwala rodzicom osłuchać dziecko w domu i od razu poznać wynik, a wynik badania wraz z nagraniem wysłać do lekarza w celu postawienia diagnozy.
Stworzony przez firmę system używa certyfikowanych medycznie algorytmów opartych na AI. Wykrywa nieprawidłowe dźwięki osłuchowe i mierzy parametry oddechowe. Ich kontrola jest kluczowa w przypadku astmy lub zapalenia płuc i oskrzeli. Polska jako lider telemedycyny na arenie międzynarodowej jest w trakcie testowania nowego rodzaju e-stetoskopu na grupie 1 000 pacjentów w 30 placówkach medycznych. To ogromna szansa szczególnie dla pacjentów chronicznie chorych na lepsze życie i opiekę medyczną. Urządzenie dedykowane jest przede wszystkim dzieciom chorym na astmę. Wykrywa świsty i furczenia, które pojawiają się przebiegu zaostrzenia choroby. Ułatwia rodzicom podjęcie decyzji o przyjęciu dodatkowych leków rozkurczających oskrzela, czy potrzebie konsultacji lekarskiej. Pozwala również rozwiązać wątpliwości każdego rodzica w sytuacji infekcyjnej, które są szczególnie częste w okresie jesienno-zimowym.
Wyróżnienia i nagrody
Ponieważ firma była wielokrotnie nagradzana za swoje urządzenie w kategorii e-zdrowie, w tym roku postanowiła wziąć udział w TechCrunch StartUp Battlefield 2021. To międzynarodowy konkurs dla startupów organizowany przez uznawany za najbardziej prestiżowy na świecie serwis internetowy poświęcony nowym technologiom – TechCrunch.com. StethoMe był drugim w 14-letniej historii konkursu startupem z Polski, który wziął w nim udział. I od razu trafił do finałowej dwudziestki na 1,3 tys. zgłoszeń. Tegoroczna selekcja okazała się najbardziej restrykcyjna ze wszystkich edycji. Składała się z sześciu etapów, a do finału dostało się tylko 1,5% uczestników.
Kolejne rundy finansowania
Założyciele StethoMe wierzą, że udział w wydarzeniu pomoże także w rozwoju firmy, w tym w ekspansji na rynek amerykański. W StethoMe zainwestował już jeden z najbogatszych Polaków, Sebastian Kulczyk, poprzez swój fundusz Manta Ray. Sukces w TechCrunch StartUp Battlefield otwiera kolejne możliwości.
Działalność międzynarodowa
Pieniądze pozyskane od inwestorów w zeszłym roku pozwoliły firmie na rozpoczęcie sprzedaży e-stotoskopu do klienta indywidualnego nie tylko w Polsce. Także we Francji i Wielkiej Brytanii, a w planach jest także rynek amerykański. I to właśnie działania sprzedażowe są obecnie głównym priorytetem firmy. Ponieważ jej e-stetoskop jest certyfikowanym urządzeniem medycznym, zadanie nie jest łatwe. Firma działa bowiem na rynku ściśle regulowanym, gdzie wdrażanie innowacji wymaga dużo cierpliwości.
Czytaj też o LiveKid, aplikacji do zarządzania żłobkami i przedszkolami tutaj.