Wycena spółki LiveKid w 2023 roku przekroczyła 100 mln zł. Aplikacja do zarządzania żłobkami i przedszkolami ma 25% udziałów w polskim rynku, ale do 2025 roku chce go zwiększyć do 60%. Obecnie obsługuje 3,5 tys. placówek, z czego 200 zostało przyłączonych w czasie tylko tegorocznych wakacji. Przychody w tym roku sięgnęły 16 mln zł, z czego 30% pochodziło z Hiszpanii i Meksyku. Spółka zbliża się też do poziomu miliarda złotych płatności przetworzonych przez system w skali roku.
Aplikacja ułatwia dyrektorom placówek komunikację z rodzicami, rozliczenia oraz zarządzanie komunikacją. Od kontrolowania obecności dzieci przez generowanie rachunków, dzienników i raportów po zamawianie posiłków. A także obsługę płatności, zarządzanie personelem, zapisy, kartę dziecka, wirtualną tablicę korkową i galerię zdjęć. Rodzice mają z kolei dostęp do łatwej w obsłudze aplikacji mobilnej, która zbiera w jednym miejscu wszystkie informacje na temat edukacji przedszkolnej i opieki nad ich dziećmi. Dzięki temu mogą łatwo opłacić czesne, zgłosić nieobecności, informować o preferencjach żywieniowych i alergiach lub po prostu obserwować aktywność swoich dzieci w ciągu dnia.
Powstała w 2017 r. aplikacja była pierwszym w Polsce rozwiązaniem w tej kategorii produktowej. Założyciel firmy, Jakub Pawelski, miał wtedy zaledwie 19 lat. Obecnie firma zatrudnia 70 osób mówiących 3 językami, z czego część pracuje zdalnie. Ma na swoim koncie także 3 akwizycje. Polsko-kanadyjski Baby Manager (mobilny dziennik dziecka). Przedszkolowo.pl (największa baza przedszkoli w Polsce). Oraz firmę Dinantia, największego konkurenta na rynku hiszpańskim. Ta ostatnia w momencie przejęcia w 2022 roku zatrudniała 10 osób, generowała kilka mln zł przychodu i obsługiwała w Hiszpanii 60 szkół i przedszkoli. Teraz pod jej logiem będzie działać w Hiszpanii LiveKid.
Plany na przyszłość
Po sukcesie w Hiszpanii, LiveKid chce go powtórzyć także w innych krajach. A w najbliższej przyszłości zbudować wokół siebie cały ekosystem rozwiązań ułatwiających życie rodzicom, dzieciom i nauczycielom. Właścicielowi firmy marzy się też utworzenie funduszu Private Equity inwestującego w firmy software’owe, ale to w dalszej przyszłości.
W 2022 roku firma pozyskała 14 mln zł od funduszu inwestycyjnego Inovo. Pomoże on w przyspieszeniu międzynarodowej ekspansji w Europie i Ameryce Łacińskiej. To dopiero drugie zewnętrzne finansowanie po 9 mln zł pozyskanych w 2021 roku. Wcześniej spółka rozwijała się tylko poprzez reinwestowanie przychodów.
Dzięki środkom z Inovo firma będzie mogła otworzyć w 2024 roku biuro w Meksyku, gdzie planuje zatrudnić 20 pracowników. Dołączą oni do 70-osobowego zespołu pracującego z biur w Hiszpanii i Polsce. Z kolei w Krakowie, gdzie mieści się centrala firmy, spółka planuje zatrudnić 10 osób do zespołu engineering, przede wszystkim developerów znających język Java. Sama aplikacja do zarządzania żłobkami i przedszkolami jest obecnie dostępna w 6 językach. Polskim, angielskim, niemieckim, hiszpańskim, katalońskim i ukraińskim. Ostatnio doszedł portugalski, ponieważ firma planuje ekspansję w Portugalii i Brazylii.
Czytaj też o polskiej firmie SkinLogic, która wykrywa alergie za pomocą AI.