Oprogramowanie do prowadzenia rozmów z klientami przez internet w celu usprawnienia sprzedaży zaczęło cieszyć się ogromną popularnością w czasie pandemii, gdy firmy zaczęły masowo wdrażać rozwiązania cyfrowe do komunikacji z klientami. Z produktów firmy korzysta obecnie ponad 40 tys. firm, instytucji i urzędów przy przychodach rocznych powyżej $75M i bajecznym zysku netto powyżej $38M.
Obecnie aż 99% klientów spółki pochodzi z zagranicy, a prawie 95% skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży grupa realizuje poprzez swoją spółkę zależną w USA. Firma powstała w 2002 r. w Polsce, ale od 2018 r. działa globalnie z terenu USA. Od 2014 r. jest notowana na GPW, ale obecnie nie wyklucza wejścia także na giełdę nowojorską NASDAQ. Jej wycena już w 2015 r. przekroczyła 1 mld zł.
Z głównego produktu LiveChat, oferowanego przez spółkę w modelu SaaS, korzysta obecnie ponad 37 tys. klientów, a z ChatBota, platformy do tworzenia chatbotów – prawie 3 tys. Początkowo firma oferowała swoje rozwiązania do sektora SMB, ale obecnie blisko 80% sprzedaży jest realizowanej w USA dla dużych klientów takich jak Bosch, KG, Philips, Samsung, Stanford University czy UCLA. Jej klienci wywodzą się z ponad 150 krajów świata, głównie z sektora e-commerce, web hostingu, online gamingu i forex.
W 2017 r., gdy Facebook wprowadził na rynek darmowego Messengera bardzo podobnego do LiveChata, wydawało się, że los firmy jest przesądzony. Tak się jednak nie stało, ponieważ LiveChat jest nieporównywalnie bardziej zaawansowanym technologicznie rozwiązaniem od swojego konkurenta. Ostatnio doszło nawet do tego, że LiveChat można z nim zintegrować, podobnie jak z Apple, SMS-ami czy Aleksą. Ponad 50-procentowy wzrost przychodów i zysków w I kwartale 2023 r. był spowodowany pierwszym od 9 lat wzrostem opłat subskrypcyjnych (o 13-30%) oraz tym, że firma podała do wiadomości, iż w najbliższym czasie LiveChat zostanie zintegrowany z ChatGPT, co mogłoby pomóc jej wykonać gigantyczny krok w kierunku dalszego rozwoju. Firma charakteryzuje się bowiem niskokosztowym modelem działania. Od lidera tego rynku, LivePerson, jest ze 20 razy mniejsza i zatrudnia 30 razy mniej ludzi, ale ma 10 razy większą marżę operacyjną. Nic dziwnego, że majątek właściciela firmy, Mariusza Ciepłego, jest obecnie szacowany na $600 mln.