Polski startup stworzył narzędzie do kompleksowej analizy podcastów. Pozwala ono na bieżąco monitorować udostępniane w sieci nagrania informując użytkownika o wystąpieniu wskazanego hasła. Zespół pozyskał właśnie 210 tys. euro od SpeedUp Group, które przeznaczy na dalszy rozwój produktu oraz komercjalizację rozwiązania.
Rynek podcastowy charakteryzuje się niezwykle dynamicznym wzrostem. Aktualnie na świecie dostępnych jest 2 mln kont podcastowych, które do tej pory wyemitowały 48 mln odcinków. W 2019 roku przynajmniej raz w miesiącu słuchało ich 270 mln osób, w 2020 roku – 330 mln, a w 2024 ma ich być 500 mln. Hintech docenił ten potencjał 1,5 roku temu.
„Od momentu powstania spółki odbyliśmy dziesiątki rozmów z uczestnikami rynku reklamy w podcastach. Wynikało z nich, że na rynku brakuje wiarygodnego miejsca z informacjami na ich temat. Dotyczy to zarówno ich poprawnej kategoryzacji ze względu na tematykę, jak i danych liczbowych dotyczących liczby odsłuchów, pobrań, opinii czy komentarzy”, powiedział Wojciech Gilewski, CEO Hintech.
Na problem braku takich informacji zwracają uwagę przede wszystkim firmy marketingowe, PR oraz badawcze, w tym monitorujące Internet. A wszystko to utrudnia możliwość podejmowania współpracy z podcasterami. Na podobne braki danych zwracają uwagę także oni sami. Często nie wiedzą bowiem, kto jest ich słuchaczem oraz jak duże mają audytorium”.
Co w ofercie
Hintech skupia się obecnie na rynkach anglojęzycznych, gdzie oferuje dwa produkty. Pierwszym z nich jest wspomniana platforma do bieżącej analizy udostępnianych w internecie odcinków. Powiadamia ona użytkownika o wystąpieniu w podcastach wskazanych przez niego fraz kluczowych. W ofercie jest także wyszukiwarka haseł, dzięki której można znaleźć opublikowane dotychczas odcinki zawierające wskazane słowa.
„Nasza technologia pozwala na pozyskiwanie i bieżące analizowanie danych z platform streamingowych. Takich jak Spotify czy Google Podcast, platform hostingowych oraz bezpośrednio z kont podcasterów. Użytkownik, korzystający z platformy Hintech PR oferowanej w modelu SaaS, otrzymuje wiele użytecznych informacji. Takich jak tematyka nagrań, zasięgi danych podcastów, marki z jakimi współpracują twórcy, czy też ich dane kontaktowe. Nasz drugi produkt, czyli wyszukiwarka sposobem działania przypomina Google. Wystarczy wpisać hasło, a otrzyma się linki do odcinków zawierających wskazaną frazę – opowiada Radosław Baczyński, CTO Hintech. Wcześniej przez blisko 8 lat związany był z polskim startupem DocPlanner.
Zdaniem inwestora
„Spółka prowadzi działalność w obszarze analizy i zbierania danych o podcastach w celach optymalizacji i pozycjonowania reklam. Chociaż rynek ten istnieje od 17 lat, to dopiero ostatnio można zaobserwować znaczny wzrost jego potencjału marketingowego. Jego wartość jest obecnie szacowana na 14,25 mld dolarów, ale do 2028 roku ma wzrosnąć do 95 mld dolarów. Przez swój szybki wzrost staje się on atrakcyjną platformą dla prowadzenia działalności agencji reklamowych”, uzasadnia inwestycję SpeedUp Bridge Alfa.
Plany na przyszłość
Pozyskany kapitał Hintech planuje przeznaczyć na rozszerzenie funkcjonalności platformy o możliwość agregowania dodatkowych danych. Takich jak demografia słuchaczy, informacje o wcześniej realizowanych kampaniach marketingowych przez twórców, a także rozbudowaną wersję wyszukiwarki.
Czytaj też o platformie inStreamly, która umożliwia markom sponsorowanie streamerów, tutaj.
A także o platformie VUMO, która podbija amerykański e-rynek używanych samochodów, tutaj.