Stworzony przez firmę system z kategorii e-zdrowie używa certyfikowanych medycznie algorytmów opartych na sztucznej inteligencji. Wykrywa nieprawidłowe dźwięki osłuchowe i mierzy parametry oddechowe. Ich kontrola jest kluczowa w przypadku astmy lub zapalenia płuc i oskrzeli. Polska jako lider telemedycyny na arenie międzynarodowej jest w trakcie testowania nowego rodzaju stetoskopu na grupie 1 000 pacjentów w 30 placówkach medycznych. To ogromna szansa szczególnie dla pacjentów chronicznie chorych na lepsze życie i opiekę medyczną. Urządzenie dedykowane jest przede wszystkim dzieciom chorym na astmę. Wykrywa świsty i furczenia, które pojawiają się przebiegu zaostrzenia choroby. Ułatwia rodzicom podjęcie decyzji o przyjęciu dodatkowych leków rozkurczających oskrzela, czy potrzebie konsultacji lekarskiej. Pozwala również rozwiązać wątpliwości każdego rodzica w sytuacji infekcyjnej, które są szczególnie częste w okresie jesienno-zimowym.
Wyróżnienia i nagrody
Ponieważ firma była wielokrotnie nagradzana za swoje urządzenie w kategorii e-zdrowie, w tym roku postanowiła wziąć udział w TechCrunch StartUp Battlefield 2021. To międzynarodowy konkurs dla startupów organizowany przez uznawany za najbardziej prestiżowy na świecie serwis internetowy poświęcony nowym technologiom – TechCrunch.com. StethoMe był drugim w 14-letniej historii konkursu startupem z Polski, który wziął w nim udział. I od razu trafił do finałowej dwudziestki na 1,3 tys. zgłoszeń. Tegoroczna selekcja okazała się najbardziej restrykcyjna ze wszystkich edycji: składała się z sześciu etapów, a do finału dostało się tylko 1,5% uczestników.
Kolejne rundy finansowania
Założyciele StethoMe wierzą, że udział w wydarzeniu pomoże także w rozwoju firmy, w tym w ekspansji na rynek amerykański. W StethoMe zainwestował już jeden z najbogatszych Polaków, Sebastian Kulczyk, poprzez swój fundusz Manta Ray. Sukces w TechCrunch StartUp Battlefield otwiera kolejne możliwości.
Działalność międzynarodowa
Pieniądze pozyskane od inwestorów w zeszłym roku pozwoliły firmie na rozpoczęcie sprzedaży urządzenia do klienta indywidualnego nie tylko w Polsce, ale również we Francji i Wielkiej Brytanii, a w planach jest także rynek amerykański. I to właśnie działania sprzedażowe są obecnie głównym priorytetem firmy. Ponieważ jej stetoskop jest certyfikowanym urządzeniem medycznym, zadanie nie jest łatwe. Firma działa bowiem na rynku ściśle regulowanym, gdzie wdrażanie innowacji wymaga dużo cierpliwości.