2,5 mln EUR dotacji dla polskiego startupu medtech Talkie.ai

Talkie.ai zajmuje się rozwiązaniami AI do automatyzacji obsługi klienta. Firma powstała w 2018 r. i prowadzi działalność w USA, Wielkiej Brytanii i Polsce.

Praca w sektorze opieki zdrowotnej niesie ze sobą wiele wyzwań, ale obsługa klienta nie musi być jednym z nich. Mając na celu stworzenie w pełni zautomatyzowanych rozwiązań usprawniających i upraszczających funkcjonowanie telefonicznych infolinii, polski startup Talkie.ai opracował platformę opartą na sztucznej inteligencji. Ostatnio pozyskane na rozwój 2,5 mln EUR pochodziło od polsko-austriackiego konsorcjum funduszy VC. W jego skład weszły 4growth VC, NIF ASI, Satus Starter, FundingBox, Gateway Ventures i Movens VC. Udziałowcem jest także fundusz LT Capital, który już wcześniej zainwestował w tę spółkę.

Automatyzacja rozwiązań obsługi klienta

Talkie.ai rozwija się w niszowym, ale niezbędnym sektorze, oferując w pełni zautomatyzowane rozwiązania do obsługi klienta dla organizacji, których wiodącym kanałem kontaktu jest telefoniczna infolinia – szczególnie w sektorze opieki zdrowotnej.

Sektor ten stoi przed wieloma wyzwaniami, a zapewnienie wysokiej jakości obsługi klienta jest dodatkowym obciążeniem, z którym musi się zmierzyć. Od rosnącej i sezonowo zmieniającej się liczby telefonów od pacjentów po potrzebę całodobowej dostępności rejestracji medycznej i konieczność oferowania pacjentom telefonicznego wsparcia w różnych językach to tylko niektóre wyzwania, z jakimi się zmaga. Wszystkie one mogą jednak skorzystać na automatyzacji i cyfryzacji.

Ada Andruszkiewicz, dyr. ds. operacyjnych w Talkie.ai, powiedziała: „Z naszymi botami chce się po prostu rozmawiać. To ważne, ponieważ nasze rozwiązania zazwyczaj obsługują ok. 80% zapytań klientów, redukując koszty operacyjne call center nawet o połowę. Jest to również jeden z powodów naszego zainteresowania branżą opieki zdrowotnej. W bogatych, ale starzejących się społeczeństwach zachodnich rośnie zapotrzebowanie na sprawną zdalną obsługę zapytań pacjentów. Jednocześnie istnieje silna presja na obniżanie kosztów poprzez automatyzację”.

Polski startup dodatkowo oferuje usługi automatyzacji innych typowych procesów szpitalnych i przychodni, takich jak umożliwienie dzwoniącym samodzielnego umawiania i zarządzania wizytami, zamawiania recept czy informowania o cenach i dostępności usług. Można je również integrować z systemami zarządzania wizytami pacjentów oraz z rozwiązaniami wielu największych dostawców systemów call center na rynku.

Krzysztof Bachta, partner zarządzający funduszu 4growth VC, tak to skomentował: „Rozwiązania oferowane przez Talkie.ai odpowiadają aktualnym trendom gospodarczym: rosnącym kosztom pracy i automatyzacji procesów biznesowych. Przekłada się to na rosnące zapotrzebowanie na boty głosowe wykorzystujące AI. Do inwestycji przekonały nas kompetencje zespołu założycielskiego i gotowy produkt. Rozwiązanie Talkie.ai zaskakuje nas prostotą obsługi, szybkością wdrożenia, a także znacznie wyższą jakością w porównaniu do rozwiązań, które miałem okazję obserwować w wielu firmach”.

Dostosowany produkt

Rozwiązanie Talkie.ai jest szczególnie pomocne silnie przeciążonej kadrze pracującej w służbie zdrowia. Zespół był bowiem w stanie stworzyć boty głosowe, które z ponad 90% dokładnością rozumieją intencje dzwoniącego już po pierwszych 10 próbkach danych. Korzystanie z technologii klonowania głosu sprawia, że ​​boty głosowe brzmią bardziej naturalnie, co poprawia wrażenia klientów, które się z nimi kontaktują.

Rozwiązanie wyróżnia się również krótkim czasem wdrożenia – od zaledwie jednego dnia w przypadku prostych procesów biznesowych do zaledwie kilku tygodni w przypadku bardziej złożonych wdrożeń. Konfiguracja i obsługa botów głosowych odbywa się z poziomu panelu administracyjnego, który daje użytkownikowi pełną autonomię i kontrolę nad ich procesem.

Co więcej, wybranie jednego ze standardowych, branżowych rozwiązań Talkie.ai oznacza, że ​​wdrożenie nie wymaga napisania chociażby jednej linii kodu. Istnieje również możliwość pełnego dostosowania produktu do specyficznych potrzeb organizacji, co czyni produkt wyjątkowym.

Krzysztof Szubert, prezes Funduszu Inwestycyjnego NCBR, powiedział: „Nowe technologie, oparte na sztucznej inteligencji, są szansą i koniecznością rozwojową dla systemu ochrony zdrowia. Cywilizacyjne wyzwania zdrowotne wymagają wprowadzenia nowych rozwiązań cyfrowych, optymalizacji operacji i praktycznych zastosowań AI. Polski startup Talkie.ai odpowiada na takie wymagania, odważnie wkraczając w kolejny etap rozwoju i rozważając dalszą ekspansję na rynek amerykański. NIF inwestuje w spółkę i jej partnerów, dostrzegając jej ogromny potencjał rynkowy.”

Co dalej

Konwersacyjna AI to stosunkowo nowy rynek, który szybko się rozwija – szacuje się, że do 2024 r. będzie wart ok. 16 mld EUR. Talkie.ai podaje, że do 2027 r. rynek wirtualnych asystentów w opiece zdrowotnej będzie wart ponad 2,6 mld EUR.

Talkie.ai działa już w USA, Wielkiej Brytanii i Polsce. Nowy zastrzyk kapitałowy zostanie wykorzystany do dalszego rozwoju technologii, a także ekspansji w USA. Wspieranie branży opieki zdrowotnej specjalistycznymi, gotowymi rozwiązaniami napędza kolejną fazę działalności Talkie.ai.

Paweł Lipiński, dyrektor generalny i współzałożyciel Talkie.ai, tak to podsumowuje: „Zamierzamy wykorzystać pozyskane finansowanie na dalszy rozwój naszej oferty dla opieki zdrowotnej i ekspansję za granicą, głównie w Stanach Zjednoczonych, skąd już czerpiemy ponad jedną trzecią naszych przychodów. Biorąc pod uwagę skalę tego rynku, widzimy tam największy potencjał wzrostu. Przewidujemy również dalszy rozwój naszego zespołu i wprowadzenie na rynek gotowych ofert dla innych branż, dostosowanych do ich specyficznych potrzeb”.

Od lewej: Wojciech Przechodzeń (dyr. ds. technologicznych), Ada Andruszkiewicz (dyr. ds. produktu), Paweł Lipiński (dyr. generalny i współzałożyciel Talkie.ai)

 

 

 

 

 

We use cookies to personalise content and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

PoLAND of IT masters: Information Hub

Privacy Policy

Address of our website is: hub.landofitmasters.pl

What data do we collect?

Our Company collects the following data:
  • A unique ID is used to generate statistical data on how the visitor uses the website.
  • Determining the preferred language of the visitor and setting the language accordingly on the website, if possible.
  • Used by Google Analytics to collect data on the number of times a user has visited the website as well as dates for the first and most recent visit.
  • Cookie used by Google Analytics to throttle request rate
How do we collect your data?
Our website collects the data about your preferred language with the use of a built-in widget and statistical data with the use of third-party provider Google Analytics.

How will we use your data?

Our Company collects your data so that we can improve the page's content and performance in future development.

What are your data protection rights?

Our Company would like to make sure you are fully aware of all of your data protection rights. Every user is entitled to the following: The right to access – You have the right to request Our Company for copies of your personal data. We may charge you a small fee for this service. The right to rectification – You have the right to request that Our Company correct any information you believe is inaccurate. You also have the right to request Our Company to complete the information you believe is incomplete. The right to erasure – You have the right to request that Our Company erase your personal data, under certain conditions. The right to restrict processing – You have the right to request that Our Company restrict the processing of your personal data, under certain conditions. The right to object to processing – You have the right to object to Our Company’s processing of your personal data, under certain conditions. The right to data portability – You have the right to request that Our Company transfer the data that we have collected to another organization, or directly to you, under certain conditions. If you make a request, we have one month to respond to you. If you would like to exercise any of these rights, please contact us. You can find our detailed contact information in the footer of this website or by following the contact link in the main menu.

Cookies

Cookies are text files placed on your computer to collect standard Internet log information and visitor behavior information. When you visit our websites, we may collect information from you automatically through cookies or similar technology For further information, visit allaboutcookies.org.

How do we use cookies?

Our Company uses cookies in a range of ways to improve your experience on our website, including:
  • Understanding how you use our website
  • Collecting information about your preferred language

What types of cookies do we use?

There are a number of different types of cookies, however, our website uses:
  • Functionality – Our Company uses these cookies so that we recognize you on our website and remember your previously selected preferences. These could include what language you prefer and location you are in. A mix of first-party and third-party cookies are used.

How to manage cookies

You can set your browser not to accept cookies, and the above website tells you how to remove cookies from your browser. However, in a few cases, some of our website features may not function as a result.

Privacy policies of other websites

The PoLAND of IT masters: Information hub website contains links to other websites. Our privacy policy applies only to our website, so if you click on a link to another website, you should read their privacy policy.

Changes to our privacy policy

Our Company keeps its privacy policy under regular review and places any updates on this web page. This privacy policy was last updated on 21 November 2021. If you make a request, we have one month to respond to you. You can find our detailed and up-to-date contact information in the footer of this website or by following the contact link in the main menu.  
Save settings
Cookies settings