Firma opracowała rozwiązanie umożliwiające montaż i edycję materiałów wideo wyświetlanych w czasie rzeczywistym na ogromnych sferycznych ekranach. Koncepcja „łączenia obrazów” nie jest nowa. Dla klienta od wielkich imprez masowych problemem była jednak wymagana czasochłonność i jakość końcowych efektów wizualnych. Ponieważ musiała być to rozrywka najwyższej jakości, oprogramowanie zmuszone było do obsługi ogromnej ilości danych w czasie rzeczywistym. Opracowane przez Addepto rozwiązanie będzie częścią gigantycznej infrastruktury IT, która wypełni nową halę widowiskową Madison Square Garden.
Addepto specjalizuje się w innowacyjnych rozwiązaniach z obszaru AI oraz Data Analytics dla branż automotive, manufacturing oraz retail. Znaczną większość jej klientów stanowią przedsiębiorstwa z USA, Wielkiej Brytanii oraz Niemiec. Takie jak Rolls-Royce, Continental czy Porsche.
Historia Addepto
Firma powstała w 2018 r. w Warszawie, a założyło ją dwóch specjalistów od Data Science: Artur Haponik i Edwin Lisowski. W 2019 r. serwis 365datascience uznał ją za jeden z najlepszych startupów do rozpoczęcia pracy jako Data Scientist. Dwa lata później Hackemoon wymienił Addepto jako jedną z „Top 30 Business Intelligence Consulting Companies”. W tym samym roku spółka dołączyła do grupy Grape Up. Rok później miesięcznik Forbes uznał ją za jedną z najlepszych firm konsultingowych w zakresie AI. Obok Capgemini, EY, IBM oraz Boston Dynamics. Obecnie firma zatrudnia 45 osób odnotowując w 2022 r. rekordowe przychody w wysokości 15,8 mln zł. To 300% wzrostu w stosunku do 2021 r.
Addepto zaczynało od tworzenia i implementowania małych rozwiązań, np. modeli AI usprawniających działanie systemów ERP. Szybko zorientowało się jednak, że wielu jej klientów nie zdaje sobie sprawy z potencjału, jaki drzemie w posiadanych danych. Dlatego też obecnie rozwiązania firmy wspierają funkcjonowanie platform. Głównie automatyzujących i optymalizujących wewnętrzne procesy logistyczne, produkcyjne i kreatywne. To także rozpoznawanie obiektów, które usprawnia kontrolę jakości na liniach produkcyjnych. Firma wdraża również tzw. Cyfrowe Bliźniaki (Digital Twin), za pomocą których m.in. optymalizuje operacje lotniskowe.
Realizacja projektów wymagających opracowywania zupełnie nowych modeli AI przyciąga do spółki utalentowanych ekspertów. A także nowych klientów, którzy interesują się realizacją projektów radykalnie usprawniających działalność firm. Dlatego Addepto jeszcze w tym roku planuje rozszerzyć swój zespół o nowych specjalistów. Głównie z zakresu Data Engineering, Computer Vision oraz Data Science.
Czytaj więcej o MIM Solutions, firmie doradzającej KE w obszarze zdrowia, tutaj.