Talkie.ai zajmuje się rozwiązaniami AI do automatyzacji obsługi klienta. Firma powstała w 2018 r. i prowadzi działalność w USA, Wielkiej Brytanii i Polsce.
Praca w sektorze opieki zdrowotnej niesie ze sobą wiele wyzwań, ale obsługa klienta nie musi być jednym z nich. Mając na celu stworzenie w pełni zautomatyzowanych telefonicznych infolinii, polski startup Talkie.ai opracował platformę opartą na sztucznej inteligencji. Ostatnio pozyskane na rozwój €2,5 mln pochodziło od polsko-austriackiego konsorcjum funduszy VC. W jego skład weszły 4growth VC, NIF ASI, Satus Starter, FundingBox, Gateway Ventures i Movens VC. Udziałowcem jest także fundusz LT Capital, który już wcześniej zainwestował w tę spółkę.
Automatyzacja rozwiązań obsługi klienta
Talkie.ai rozwija się w niszowym, ale niezbędnym sektorze. Oferuje bowiem w pełni zautomatyzowane rozwiązania do obsługi klienta dla organizacji, których wiodącym kanałem kontaktu jest telefoniczna infolinia. Szczególnie w sektorze opieki zdrowotnej.
Sektor ten stoi przed wieloma wyzwaniami, a zapewnienie wysokiej jakości obsługi klienta jest dodatkowym obciążeniem, z którym musi się zmierzyć. Od rosnącej i sezonowo zmieniającej się liczby telefonów od pacjentów. Po potrzebę całodobowej dostępności rejestracji medycznej i konieczność oferowania pacjentom telefonicznego wsparcia w różnych językach. To tylko niektóre wyzwania, z jakimi się zmaga. Wszystkie one mogą jednak skorzystać na automatyzacji i cyfryzacji.
Ada Andruszkiewicz, dyr. ds. operacyjnych w Talkie.ai, powiedziała:
„Z naszymi botami chce się po prostu rozmawiać. To ważne, ponieważ nasze rozwiązania zazwyczaj obsługują ok. 80% zapytań klientów, redukując koszty operacyjne call center nawet o połowę. Jest to również jeden z powodów naszego zainteresowania branżą opieki zdrowotnej. W bogatych, ale starzejących się społeczeństwach zachodnich rośnie zapotrzebowanie na sprawną zdalną obsługę zapytań pacjentów. Jednocześnie istnieje silna presja na obniżanie kosztów poprzez automatyzację”.
Polski startup dodatkowo oferuje usługi automatyzacji innych typowych procesów szpitalnych i przychodni. Takich jak umożliwienie dzwoniącym samodzielnego umawiania i zarządzania wizytami, zamawiania recept czy informowania o cenach i dostępności usług. Można je również integrować z systemami zarządzania wizytami pacjentów. A także z rozwiązaniami wielu największych dostawców systemów call center na rynku.
Krzysztof Bachta, partner zarządzający funduszu 4growth VC, tak to skomentował: „Rozwiązania oferowane przez Talkie.ai odpowiadają aktualnym trendom gospodarczym: rosnącym kosztom pracy i automatyzacji procesów biznesowych. Przekłada się to na rosnące zapotrzebowanie na boty głosowe wykorzystujące AI. Do inwestycji przekonały nas kompetencje zespołu założycielskiego i gotowy produkt. Rozwiązanie Talkie.ai zaskakuje nas prostotą obsługi i szybkością wdrożenia. A także znacznie wyższą jakością w porównaniu do rozwiązań, które miałem okazję obserwować w wielu firmach”.
Dostosowany produkt
Rozwiązanie Talkie.ai jest szczególnie pomocne silnie przeciążonej kadrze pracującej w służbie zdrowia. Zespół był bowiem w stanie stworzyć boty głosowe, które z ponad 90% dokładnością rozumieją intencje dzwoniącego już po pierwszych 10 próbkach danych. Korzystanie z technologii klonowania głosu sprawia, że boty głosowe brzmią bardziej naturalnie, co poprawia wrażenia klientów, które się z nimi kontaktują.
Rozwiązanie wyróżnia się również krótkim czasem wdrożenia – od zaledwie jednego dnia w przypadku prostych procesów biznesowych do zaledwie kilku tygodni w przypadku bardziej złożonych wdrożeń. Konfiguracja i obsługa botów głosowych odbywa się z poziomu panelu administracyjnego, który daje użytkownikowi pełną autonomię i kontrolę nad ich procesem.
Co więcej, wybranie jednego ze standardowych, branżowych rozwiązań Talkie.ai oznacza, że wdrożenie nie wymaga napisania chociażby jednej linii kodu. Istnieje również możliwość pełnego dostosowania produktu do specyficznych potrzeb organizacji, co czyni produkt wyjątkowym.
Krzysztof Szubert, prezes Funduszu Inwestycyjnego NCBR, powiedział: „Nowe technologie, oparte na sztucznej inteligencji, są szansą i koniecznością rozwojową dla systemu ochrony zdrowia. Cywilizacyjne wyzwania zdrowotne wymagają wprowadzenia nowych rozwiązań cyfrowych, optymalizacji operacji i praktycznych zastosowań AI. Polski startup Talkie.ai odpowiada na takie wymagania, odważnie wkraczając w kolejny etap rozwoju i rozważając dalszą ekspansję na rynek amerykański. NIF inwestuje w spółkę i jej partnerów, dostrzegając jej ogromny potencjał rynkowy.”
Co dalej?
Konwersacyjna AI to stosunkowo nowy rynek, który szybko się rozwija – szacuje się, że do 2024 r. będzie wart ok. €16 mld. Talkie.ai podaje, że do 2027 r. rynek wirtualnych asystentów w opiece zdrowotnej będzie wart ponad €2,6 mld.
Talkie.ai działa już w USA, Wielkiej Brytanii i Polsce. Nowy zastrzyk kapitałowy zostanie wykorzystany do dalszego rozwoju technologii, a także ekspansji w USA. Wspieranie branży opieki zdrowotnej specjalistycznymi, gotowymi rozwiązaniami napędza kolejną fazę działalności Talkie.ai.
Paweł Lipiński, dyrektor generalny i współzałożyciel Talkie.ai, tak to podsumowuje: „Zamierzamy wykorzystać pozyskane finansowanie na dalszy rozwój naszej oferty dla opieki zdrowotnej i ekspansję za granicą, głównie w Stanach Zjednoczonych, skąd już czerpiemy ponad jedną trzecią naszych przychodów. Biorąc pod uwagę skalę tego rynku, widzimy tam największy potencjał wzrostu. Przewidujemy również dalszy rozwój naszego zespołu i wprowadzenie na rynek gotowych ofert dla innych branż, dostosowanych do ich specyficznych potrzeb”.
Czytaj też o polskiej firmie MedApp od diagnostyki obrazowej i medycyny cyfrowej, którą Google Accelerator włączył do TOP 15 spółek sektora MedTech w Europie.